حجم تولید صنعت کاشی و سرامیک ایتالیا نسبت به سال 2021 ثابت باقی ماند

اخبار کاشی و سرامیک

حجم تولید صنعت کاشی و سرامیک ایتالیا نسبت به سال 2021 ثابت باقی ماند

مجموع فروش در سال 2022 حدود 458 میلیون متر مربع تخمین زده می‌شود (%0.7 افزایش نسبت به سال 2021). با این وجود قابلیت رقابت‌پذیری این صنعت همچنان به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی با مانع روبرو است.

علیرغم مشکلات شدید ناشی از افزایش هزینه‌ها، حجم تولید، فروش و صادرات صنعت کاشی و سرامیک ایتالیا در سال 2022 در سطح سال قبل ثابت باقی مانده است.

بر اساس ارقام اولیه گردآوری شده توسط Prometeia که در کنفرانس مطبوعاتی پایان سال Confindustria Ceramica اعلام شد، فروش این صنعت در طول سال حدودا 458 میلیون متر مربع کاشی بوده است (%0.7+ نسبت به سال 2021 و %13+ نسبت به سال 2019). 364 میلیون متر مربع از این مقدار مربوط به صادرات (%0.2+) و بیش از 93 میلیون متر مربع مربوط به فروش داخلی بوده است (%2.6+).

رقم اولیه برآورد شده برای تولید، حدود 448 میلیون متر مربع بوده است که 3 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مقدار صادرات در منطقه خلیج فارس و خاور دور عملکرد خوبی داشته است. این مقدار در اروپای غربی، بالکان و آمریکای لاتین ثابت باقی ماند اما در بازارهای اروپای شرقی و NAFTA کاهش یافت. %20 از کل فروش به بازار داخلی ایتالیا اختصاص یافت، %48 از حجم فروش در سایر نقاط اتحادیه اروپا و %32 باقیمانده به بازارهای دورتر ارسال شد.

به‌طور کلی سال 2022 شاهد تضعیف تدریجی تقاضا در تمام کشورهای جهان و افزایش شدید هزینه‌ها بود که تنها در بخش انرژی حرارتی به صرف بیش از 1 میلیارد یورو هزینه بیشتر منتهی شد.

ریاست Giovanni Savorani ،Confindustria Ceramica چنین می‌گوید: مقدار بالای تقاضا به‌ویژه در نیمه اول سال، امکان افزایش فروش پایان سال را برای ما فراهم آورده است. با این وجود هیچ دلیلی برای شادی وجود ندارد زیرا افزایش سرسام‌آور هزینه تمامی عوامل تولید، فشار زیادی به قابلیت رقابت پذیری شرکت‌های ما وارد کرده­ و از آنجا که هزینه گاز در سایر نقاط جهان به اندازه اروپا افزایش پیدا نکرده، شکاف رقابتی بین ما و شرکت‌های خارج از اروپا افزایش یافته است.

بنا به گفته‌های Savorani، پیش از هرچیز لازم است تا بحران انرژی درایتالیا از طریق اقدامات ساختاری مانند تخصیص سهم بیشتری از گاز طبیعی تولید داخل به صنایعی که مصرف گاز زیادی دارند حل شود. وی چنین توضیح می‌دهد که این­کار مزیت اضافی کاهش فوری انتشار CO2 در ارتباط با واردات گاز را به همراه دارد و به شرکت‌های شاغل در حوزه‌های غیر قابل الکتریکی شدن اجازه می‌دهد تا سرمایه‌گذاری خود را در بخش کربن‌زدایی از فرآیندهای تولیدی، به حداکثر برسانند. این انجمن از دولت خواسته طرح Superbonus را اصلاح کند و در شرایط پیچیده فعلی که مانع از پیش‌بینی قابل اعتماد برای سال 2023 می‌شود از نقدینگی حمایت کند.

romance وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *